شرکت صنایع بتنی سالمکار قزوین

تلفن

(098)2833482190

ایمیل

info@salemkar.co.ir

ساعات فعالیت

شنبه - چهارشنبه 8 الی 16
استعلام قیمت

کفپوش بتنی ویبره ای مناسب نابینایان

امروزه فرآورده های بتنی یکی از یکی از مواردی هستند که کاربرد های بسیاری در بخش های مختلف دارند.کفپوش های بتنی یکی از این محصولات است که خوده این کفپوش ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. کفپوش بتنی ویبره ای مناسب نابینایان یکی از انواع آنهاست که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

اگر هنگام عبور از پیاده رو ها به زمین نگاهی انداخته باشید، شاید متوجه موزاییک های زرد رنگ شده باشید، و این سوال را از خود پرسیده باشید که این موزاییک ها برای چیست و چه کاربردی دارند؟؟ به این کفپوش های زرد رنگ کفپوش بتنی ویبره ای گفته می شود که مناسب نابینایان است. شاید تا امروز فکر که این مقاله را بخوانید فکر می کردید این کفپوش ها جنبه ی زیبایی دارند. کفپوش های بتنی ویبره ای مناسب نابینایان هستند و برای این منظور ساخته شده اند که به عبور و مرور راحت تر افراد کم بینا یا نابینا کمک کنند.

در ین مقاله به این موضوع پرداخته ایم و درباره آن صحبت کرده ایم، پس همراه ما باشید تا در ادامه مطلب مطالب بیشتری را برای شما بیان کنیم.

کفپوش های بتنی به طور کلی به دو روش ساخته می شوند:

روش پرسی:

در روش پرسی کفپوش بتنی در دو لایه تولید می شود، این دو لایه را به وسیله دستگاه پرس متراکم می کنند. روش پرسی یک روش کم هزینه است و رایج ترین روش برای تولید کفپوش بتنی محسوب می شود.

روش ویبره ای:

روش دوم در ساخت کفپوش های بتنی روش ویبره ای می باشد، در روش ویبره ای کفپوش را به وسیله ی لرزش دستگاه متراکم می کنند. این کفپوش ها به صورت تک لایه ای تولید می شوند، کفپوش های ویبره ای بسیار متراکم هستند و مقاومت زادی دارند، کفپوش های ویبره ای مقدار خیلی کمتری آب جذب خود می کنند.

کفپوش ویبره ای و نقش آن در تردد آسان نابینایان در سطح شهر

کفپوش بتنی ویبره ای مناسب نابینایان

کفپوش های ویبره ای در سطح خود دارای شیار ها و برجستگی هایی هستند، همچنین روی سطح آن ها شبکه از شکل های هندسی وجود دارد، این ویژگی های کفپوش های ویبره ای موجب می شود که افراد نابینا به راحتی بتوانند از روی آن ها تردد کنند. افراد نابینا و کم بینا که از عصای سفید استفاده می کنند با استفاده از کفپوش ویبره ای می توانند مسیر یابی راحت تری داشت باشند.

مزایا و معایب کفپوش بتنی ویبره ای

کفپوش های ویبره ای مانند سایر کفپوش ها دارای مزایا و معایبی هستند، برخی از معماران معتقد هستند استفاده از کفپوش های ویبره ای در داخل ساختمان مزاحم راه رفتن افراد عادی که از نظر بینایی مشکلی ندارند می شود، و باعث زمین خوردن آن ها می شود. عده ای دیگر نیز اعتقاد دارند که برای بهتر رفت و آمد کردن افراد کم بینا و نابینا وجود کفپوش های ویبره ای واجب است.

مزایا کفپوش های بتنی ویبره ای:

  1. قیمت های مناسب نسبت به سایر مدل های کفپوش ها
  2. نصب آن ها سریع و راحت است.
  3. رنگ بندی های متنوع
  4. قابل استفاده در هر مکانی از جمله پیاده رو ها، حیاط ها، پشت بام منازل یا …

معایب کفپوش های بتنی ویبره ای:

  1. در منطق سردسیر و دارای یخبندان قابل استفاده نیستند.
  2. در هنگام سرد شدن هوا احتمال ترکیدن دارند.
  3. در ساختمان ها اگر استفاده شوند ممکن است آسیب ببینند.

کفپوش بتنی ویبره ای مناسب نابینایان

ویژگی های کفپوش های ویبره ای

کفپوش های ویبره ای از نظر ضخامت و ابعاد بسیار مناسب هستند و در رنگ بندی های متنوع تولید می شوند. این کفپوش ها معمولا در رنگ های زرد، قرمز و طوسی بیشتر دیده می شوند. کفپوش بتنی ویبره ای مناسب نابینایان و کم بینایان است و راه رفتن را برای این افراد بسیار سهل می کند. از نظر کیفیت ساخت خوب هستند اما مناسب مناطق خیلی سرد نمی باشند.

کلام آخر

در این مقاله خوانیدم و دانستیم که کفپوش بتنی ویبره ای به چه علت تولید و عرضه شده و چه کاربردی دارد، درباره روش های تولید کفپوش های بتنی صحبت کردیم و یاد گرفتیم که کفپوش های بتنی ویبره ای در سطح شهر برای راحت تر کردن رفت و آمد افراد نابینا قرار داده شده اند. درباره ویژگی ها، مزایا و معایب آن ها صحبت کردیم. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله کمی بر اطلاعات شما افزوده باشیم.

 

شروع گفتگو با کارشناس فروش
ارسال پیام